Kolorki chatu
#1
Chciałbym zapytać o wykluczenie sprawdzania przez updatera pliku systemmsg-e , w celu zmiany/korekty kolorków chatu pod siebie.

Nie wpływa to na grę, nie robi żadnej przewagi. Jest to tylko indywidualna opcja, która daje trochę lepszy przegląd logów przy atakowaniu.

Jeżeli wykluczyć jeszcze l2.ini to w ogóle już miodzio - ale nie trzeba. Głównie zależy mi na systemmsg w celu zmiany kolorów.
Reply
#2
Mogę umożliwić edycję pliku SystemMsg-e.dat do personalizacji komunikatów. Jeśli nie będzie głosów sprzeciwu to taka zmiana się niedługo pojawi.

Jedyne ryzyko jakie niesie ta zmiana to możliwość rozjechania się komunikatów, co może za skutkować błędnymi lub w ogóle brakiem komunikatu dla osób, które zmodyfikują sobie ten plik.
Reply
#3
Umożliwiłem modyfikację pliku SystemMsg-e.dat
Reply
#4
To jeszcze może jakaś instrukcja QxQ jak to podmienić te kolorki pod siebie? Bo też bym kosmetyki trochę dołożył
Reply
#5
(02-10-2021, 12:47)Vow Wrote: To jeszcze może jakaś instrukcja QxQ jak to podmienić te kolorki pod siebie? Bo też bym kosmetyki trochę dołożył
W google wpisz L2FileEdit i pierwszy wynik na githubie. Sciągasz, rozpakowujesz i odpalasz
1. Open & Decrypt
2. Wybierz plik
3. Dokonaj zmian
4. Save & Encrypt

Jak plik się otworzy to polecam skopiować wszystko z okna i wkleić do jakiegoś arkusza kalkukacyjnego (Excel, Google Drive Arkusz Kalkulacyjny itp.). Pomaga w zorientowaniu się co do czego
bo wyświetla wszystko w tabeli...
Ale tak na szybko.
Interesują cię kolumny message (3 kolumna) odpowiedzialna za sam tekst do wyświetlenia
Kolumny rgba[0] rgba[1] rgba[2] rgba[3] odpowiadają za kolory. Zapisane w hexach. Wartości skladowe koloru dla każdego kanały (RGBA) w zakresie 0 - 255 (gdzie 00 to 0 a FF to 255). Znajdć sobie do tego jakis kalkulator online (google ->hex color)
Kolumny UNK_1[0] UNK_1[1] UNK_1[2] UNK_1[3]  to miejsce gdzie ma się wyświetlać tekst z kolumny sub_msg. Tu musisz pokombinować ale na przykład

kolejno dla tych kolumn wartości 8 0 1 1 to prawy dolny róg ekranu (tak jak kończący się herb). 
Wszystko możesz sprawdzić porównując wartości z tych kolumn z innymi już gotowymi (już wpisanymi wiadomościami). ..

U mnie np. linia dla spoila (czy wszedł w moba) wygląda tak
KOLUMNY
Code:
id UNK_0 message group rgba[0] rgba[1] rgba[2] rgba[3] item_sound sys_msg_ref UNK_1[0] UNK_1[1] UNK_1[2] UNK_1[3] UNK_1[4] sub_msg type


WARTOŚCI
Code:
612 1 a,The Spoil condition has been activated.\0 0 79 9B B0 FF a,ItemSound3.sys_spoil_success\0 a,\0 8 0 1 1 0 a,The Spoil condition has been activated.\0 a,none\0
Reply
#6
(03-10-2021, 12:39)Haoro Wrote:
(02-10-2021, 12:47)Vow Wrote: To jeszcze może jakaś instrukcja QxQ jak to podmienić te kolorki pod siebie? Bo też bym kosmetyki trochę dołożył
W google wpisz L2FileEdit i pierwszy wynik na githubie. Sciągasz, rozpakowujesz i odpalasz
1. Open & Decrypt
2. Wybierz plik
3. Dokonaj zmian
4. Save & Encrypt

Jak plik się otworzy to polecam skopiować wszystko z okna i wkleić do jakiegoś arkusza kalkukacyjnego (Excel, Google Drive Arkusz Kalkulacyjny itp.). Pomaga w zorientowaniu się co do czego
bo wyświetla wszystko w tabeli...
Ale tak na szybko.
Interesują cię kolumny message (3 kolumna) odpowiedzialna za sam tekst do wyświetlenia
Kolumny rgba[0] rgba[1] rgba[2] rgba[3] odpowiadają za kolory. Zapisane w hexach. Wartości skladowe koloru dla każdego kanały (RGBA) w zakresie 0 - 255 (gdzie 00 to 0 a FF to 255). Znajdć sobie do tego jakis kalkulator online (google ->hex color)
Kolumny UNK_1[0] UNK_1[1] UNK_1[2] UNK_1[3]  to miejsce gdzie ma się wyświetlać tekst z kolumny sub_msg. Tu musisz pokombinować ale na przykład

kolejno dla tych kolumn wartości 8 0 1 1 to prawy dolny róg ekranu (tak jak kończący się herb). 
Wszystko możesz sprawdzić porównując wartości z tych kolumn z innymi już gotowymi (już wpisanymi wiadomościami). ..

U mnie np. linia dla spoila (czy wszedł w moba) wygląda tak
KOLUMNY
Code:
id UNK_0 message group rgba[0] rgba[1] rgba[2] rgba[3] item_sound sys_msg_ref UNK_1[0] UNK_1[1] UNK_1[2] UNK_1[3] UNK_1[4] sub_msg type


WARTOŚCI
Code:
612 1 a,The Spoil condition has been activated.\0 0 79 9B B0 FF a,ItemSound3.sys_spoil_success\0 a,\0 8 0 1 1 0 a,The Spoil condition has been activated.\0 a,none\0

 Ok ! Dzieki Ci bardzo, wyglada na dosc skomplikowaną akcję. Ale myśle, że podołam. ;] jeszcze raz dzieki za fajny tutorial ^^
Reply
#7
wiadomo jak to u nas bywa Big Grin dasz palca, to chcą całą rękę Smile
A jakby tak umożliwić jeszcze edycję npcname-e to ja już w ogóle byłbym w siódmym niebie Big Grin hahah
Reply
#8
Zmiana nazw npc? To jest niebezpieczne, tego nie ruszamy.
Reply
#9
Nie będę zakładał nowego topicu bo w sumie podobna rzecz - zmiana kolorów super sprawa, ale moje pytanie jest takie czy da radę zwiększyć czcionkę na chat'ach? Przy rozdziałce 1920 okienko jak i sama czcionka są mega małe. Nie da rady tego powiększyc? Albo najlepiej całego okna chat? Big Grin
Reply
#10
Raczej nierealne
Reply




Users browsing this thread: 2 Guest(s)